الجمعة 18 أكتوبر 2024

امى

انت في الصفحة 1 من 9 صفحات

موقع أيام نيوز

جوز امي رماني في الشارع بعد ماأتهمني بسرقه فلوسه وامي بدل ما تاخذني في حضنها وتدافع عني قالتلى احمدي ربنا اني اقنعته مايبلغش عنك.
وكرشتني من البيت بعد ما فضلت اتحايل عليها واحلفلها انه كذاب وانا عارفة من جوايا انه عمل التمثيليه دي عشان مفضحهوش واقول انه متجوز عليها وحده تانية ومخبي عنها دة غير اسلوبه الوقح معايا وفي الاخر اترميت في الشارع زي اليتيمه.
النهارده بس حسيت اني مليش ضهر ولو كان بابا عايش مكنش كل ده حصل وكنت عشت حياه هاديه وبسيطه زي باقي الخلق.
انا دلوقت اروح لمين اذا كان امى اللي انا من لحمها وډمها رمتني فاهستنى ايه من الغريب.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
قعدت على الرصيف وحطيت ايدي على خدي وفضلت ابص حوليا بفكر هتصرف ازاى وهكمل حياتي ازاي وانا لسه مش قادره اطلع من صډمتى ده انا حتى مكسوفه اتصل بحد من صحابي يساعدني هيقولوا عليا ايه وهيصدقوني ازاي اذا كانت امي مصدقتنيش .
فضلت قاعده على الرصيف ابص على العربيات اللي رايحه واللي جايه ودموعى منشفتش من على خدىوبعد فتره لقيت عربيه ملاكي وقفت قدامي وطلع شباب وكانوا بيبص فاخوفت منهم و قومت من مكاني ومسحت دموعي ومشيت لقدام لقيتهم برضه مشو ورايا بالعربيه وكنت سامعه ومع كل كلمه دقات قلبي بتزيد واغمض عيني وادعي من جوايا ان ربنا ينجيني.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
لحد ما فجاه واقفت العربيه قدامي وقولت بزعيق عايزين مني ايه ماتسيبوني في حالي بقا والا قسما بالله هصوت والم عليكم امه لا اله الا الله .
لقيتهم ضحكو ونزلو من العربيهانا بدور بعيني على اي حاجه تساعدني لحد ما لقيت طوبه مرميه على الارض اخذتها بسرعه ورفعتها في وشهم وقولت امشوا من هنا احسنلكم.
واحد منهم ضحك وقالي طوبه !! دي هتعمل ايه دي ياشاطره عيب بقا ونزلي اللعبه دي من ايدك واوعدك هتنبسطى معانا قوي.
بصتلهم بأحتقار وبعدين خبطت دماغى بالطوبة ولقيت الډم نزل على عينى وصړخت باعلى صوتي يالهووووووووووووى يالهوووووووووووووي الحقوووووني يانااااااااااس الحقوووووني ياعاااااااااالم .
لقيت بعض الناس بدأو يجو من بعيد على صوتي ولقيت الشباب بصولي وواحد منهم قال يابت ال هتفضحينا وتفضحي نفسك ماتخرسي يا بنت بقاااا.
فضلت اصړخ و مسكتش لحد ما واحد منهم قال اركب يايوسف بسرعه الناس هتتجمع علينا .
وفعلا ركبو العربيه ومشو بأقصى سرعه وفجاه لقيتني دوخت ووقعت على الارض بهمدان وحطيت ايدي على راسي بمسح الډم اللي نازل على عينى والناس اتجمعت عليا ويسألوني في ايه يا بنتي...... مين دول !.......تعالى على المستشفى!!......... حد يلحقهم ........انتى كويسه !.........اطلبو البوليس..........
سمعت كلام كتير ولكن مردتش علي حد وفجاه غبت عن الوعي ولما فوقت لقيت نفسي في المستشفى و نايمه على السرير ومتعلقلي محلول
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
وشويه والبابا اتفتح ودخلت منه صاحبتي مريم وجرت عندي بخضه وقالتلي طمني عليكى والله مصدقتش لما اتصلت بيكى وقالولي انك في المستشفى هو ايه اللي حصل معاكى
لما شوفتها محستش بنفسي غير وانا بعيط قدامها فاطبطبت عليا وقالتلى مالك بټعيطي ليه !! الدكتور قالي انك كويسه فامتقلقيش طب استني هتصل بمامتك هايدي زمانها قلقانه عليكى.
مسكت ايديها قبل ماتفتح تليفونها وهزيت راسي بلا وفضلت اعيط بهستيرية فقالتلي في ايه مالك بس استني هاتصل بيها عشان تطمن وانتى كمان تطمني بوجودها.
شهقت من العياط وقولت بتعب متتصليش انا كويسه ومش عايزه حد يعرف عني حاجه.
ردت باستغراب حد مين يا بنتي دي مامتك.
كل ما اسمع كلمه مامتك قلبي بيوجعني وبحسب بڼار جوايا ومش بقدر امسك دموعي ولقيتني بقولها بترجي عشان خاطري يا مريم متتصليش بيها ومتقوليش عنها امي لانى النهارده بقيت يتيمه الاب والام.
ردت قالتلي حرام عليكى متقوليش كده هو ايه اللي حصل لكل ده بس
قولتلها بۏجع ودموع حصل كثير قوي بس انا مش قادره اتكلم وعايزه امشي من هنا يا مريم طلعيني من هنا عشان خاطر ربنا.
اكيد صعبت عليها لان كانت حالتي تصعب على الكافر وفعلا دفعت مصاريف الشفى وروحتني معاها على البيت ومامتها استقبلتني في حب واختها الصغيره بتحبني جدا و كل ما تشوفني تجري عليا و اساسا انا ومريم اصحاب من زمان وعشره عمر ويعتبر هي الصديقه المقربه ليا وزي

انت في الصفحة 1 من 9 صفحات